W naszej szkole elementy dramy stosowane są na większości przedmiotów. Każdy uczeń wie, że ostatnie zajęcia poświęcone lekturze będą polegały na przedstawieniu spektaklu napisanego na podstawie książki - wybranego rozdziału.
1 komentarz:
Anonimowy
pisze...
Bardzo podobały mi sie inscenizacje lektur przygotowane przez uczniów i prezentowane na forum szkoły. Ileż radości dostarcza taki występ artystom występującym i widzom podziwiającym kunszt recytatorski swoich kolegów i koleżanek.
INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ poniedziałek - 9:50-11:35 wtorek - 9:50-11:35 środa - 9:50-11:35 czwartek - 10:50-12:30 piątek - 9:50-11:35
SPIS LEKTUR
Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z 23 sierpnia 2007 r. dla obecnych klas 1 i 4 przewiduje się następujący zestaw lektur: Klasy 1-3 1. H.Ch. Andersen - Baśnie (wybór) 2. Władysław Bełza - Kto ty jesteś? Polak mały! 3. Jan Brzechwa - Akademia Pana Kleksa 4. Wanda Chotomska - Legendy polskie 5. Maria Konopnicka - O krasnoludkach i sierotce Marysi (fragmenty) 6. Hugh Lofting - Doktor Dolittle i jego zwierzęta 7. Astrid Lindgren - Dzieci z Bullerbyn 8. Kornel Makuszyński- 120 przygód Koziołka Matołka (księga I) 9. Alan Aleksander Milne - Kubuś Puchatek 10. ks. Jan Twardowski - Patyki i patyczki 11. Julian Tuwim - wiersze dla dzieci: Lokomotywa, Słoń Trąbalski inne wybrane utwory klasycznej literatury dziecięcej polskiej i światowej Klasa 4-6 I. Lektura podstawowa 1. Carlo Collodi - Pinokio 2. Wiktor Gomulicki - Wspomnienia niebieskiego mundurka 3. Irena Jurgielewiczowa - Ten obcy 4. Rudyard Kipling - Księga Dżungli 5. Józef Ignacy Kraszewski - Stara Baśń 6. C.S. Lewis - Opowieści z Narnii, cz. I: Lew, Czarownica i stara szafa 7. Kornel Makuszyński - Szatan z siódmej klasy 8. Lucy Maud Montgomery - Ania z Zielonego Wzgórza 9. Edmund Niziurski - Sposób na Alcybiadesa 10. Henryk Sienkiewicz - W pustyni i w puszczy 11. Alfred Szklarski - Tomek w krainie kangurów 12. ks. Jan Twardowski - Zeszyt w kratkę 13. Mark Twain - Przygody Tomka Sawyera 14. Juliusz Verne - W 80 dni dookoła świata 15. Stanisław Lem - Bajki robotów II. Baśnie, legendy, opowiadania i utwory poetyckie pochodzące z regionu. III. Inne teksty reprezentatywne dla źródeł kultury europejskiej. IV. Wybrane przez uczniów i nauczyciela stosownie do możliwości i potrzeb uczniów: 1) utwory prozatorskie i poetyckie wprowadzające w polską tradycję i współczesność literacką, 2) teksty reprezentatywne dla różnych rodzajów, gatunków i form artystycznego wyrazu, ze szczególnym uwzględnieniem utworów epickich, w tym odmian prozy fabularnej, literatury science fiction. V. Teksty użytkowe, publicystyczne, popularnonaukowe, przedstawienia teatralne, filmy, słuchowiska radiowe, programy telewizyjne.
1 komentarz:
Bardzo podobały mi sie inscenizacje lektur przygotowane przez uczniów i prezentowane na forum szkoły. Ileż radości dostarcza taki występ artystom występującym i widzom podziwiającym kunszt recytatorski swoich kolegów i koleżanek.
Prześlij komentarz